Środa, 30 października 2024 – 04:54 WIB
Djakarta, WIWAT– Film Seribu Bayang Purnama zakończył cały proces zdjęciowy i obecnie wchodzi w fazę postprodukcji. Ten film z gatunku dramatu z romantycznymi niuansami, który koncentruje się na życiu rolników, został wyreżyserowany przez Yahdi Jamhura i otrzymał mocną fabułę od scenarzystki Swastiki Nohary. Emisja filmu planowana jest na koniec 2024 roku.
Przeczytaj także:
Debiutując jako reżyser filmów długometrażowych, Reza Rahardian odchodzi na emeryturę jako aktor?
Swastika był wcześniej znany jako scenarzysta filmów Cahaya Dari Timur Beta Maluku, Tiga Srikandi i Until Później, Hanna!. Tym razem oboje wspólnie stworzyli film, jakiego nigdy wcześniej nie było, przedstawiającego prawdziwe problemy z życia indonezyjskich rolników.
„Od dawna zdaję sobie sprawę z problemów życia indonezyjskich rolników. Początkowy proces tworzenia tego filmu rozpoczął się od zaangażowania firmy Baraka Film w tworzenie treści w rejonie Nekus, NTT. W tym czasie widzieliśmy z bliska, przez co musieli przejść rolnicy, aby móc rozpocząć produkcję, co mnie wzruszyło, że mogłem umieścić to w mediach filmowych”. wyjaśnił Yahdi Jamhur, reżyser i założyciel Baraka Film.
Przeczytaj także:
Prabowo chce umorzenia długów rolników. Wiceminister rolnictwa: Mam nadzieję, że uda się to wkrótce zrealizować
Oprócz opowieści o życiu rolników, którzy utknęli w pułapce długów u pośredników i wysokich cen nawozów, film ten przedstawia także rozwiązanie, które okazało się skuteczne w przypadku niektórych rolników. Zatem ten film nie tylko przedstawia romantyczną historię, ale jest także zgodny z prawdziwym życiem rolników. Wszystkie te rzeczy można ładnie podsumować w scenariuszu opowieści ze Swastyki Nohary.
Przeczytaj także:
Filmy „Jeszcze jutro” i „Zaklinacz śmierci 2” są gotowe do premiery w Indonezji. Jak wygląda cała historia?
„Historia i kontekst tego filmu są dla mnie bardzo osobiste, ponieważ urodziłem się i wychowałem na wsi. Proces opracowywania manuskryptu rozpoczął się od badań nad życiem współczesnych rolników i badań nad Metodą Archipelagu. „Uważam, że trudną sytuację i złożoność przedstawioną w tym filmie reprezentuje większość rolników w Indonezji, więc od pierwszego usłyszenia pomysłu i koncepcji tego filmu od razu poczułem, że jest to ciekawy i ważny film do nakręcenia, – powiedziała Swastika Nohara, która kiedyś zdobyła Puchar Majów w kategorii wybrany scenariusz w 2013 i 2014 roku oraz otrzymała nominację dla najlepszego scenarzysty w FFI 2014.
Swastyka dodała, że ten film jest wyjątkowy, ponieważ akcja przedstawia życie rolników, czego nigdy nie było we współczesnych filmach indonezyjskich. Dzięki tej scenerii i wszystkim występującym w niej postaciom drugoplanowym prezentują przejawy romantyzmu na swój własny styl i sposób.
Ważną rzeczą w procesie pisania scenariusza jest rozwój głównych bohaterów. Głównego bohatera gra Marthino Lio w roli Putro, inni aktorzy to Whani Darmawan, Aksara Dena, a także Nugie.
„Moim zdaniem ten film jest prawdziwą formą afirmacji i odpowiedzią na pytania, które zbieram. Pod względem tematycznym film ten jest bardzo odważny, podejmując temat rolnictwa, który jest rzadko poruszany w historii Kino indonezyjskie i chce przekazać bardzo dobry sygnał, że ziemia Ta ojczyzna potrzebuje naturalnych metod rolnictwa, aby mogła nadal wspierać kraj”. dodała Nugie, znana również jako muzyk i działaczka na rzecz ochrony środowiska.
Doświadczenie Yahdiego Jamhura w kręceniu filmów dokumentalnych przez 30 lat naprawdę miało wpływ na każdy oddech tego filmu. Mimo że historia tego filmu jest fikcyjna, została napisana i zrealizowana w możliwie najbardziej realistycznym otoczeniu. Ma to wpływ na wybór kostiumów, lokalizacji i wszystkich prezentowanych elementów. Już przy wyborze lokalizacji zespół produkcyjny szukał pól kukurydzy, których wiek kukurydzy odpowiadał opisowi w scenariuszu. To sprawia, że kilka scen w tym filmie jest dość trudnych, ponieważ wymaga od zespołu, aby zawsze był gotowy na upał, silny wiatr i gęsty pył na miejscu.
„Ten film zawiera przesłanie, że taka jest rzeczywistość naszych rolników i że rzeczywiście istnieją rozwiązania, które można wdrożyć. Rolnicy muszą być przedmiotem szeregu wysiłków, aby spełnić krajowe wymagania żywnościowe. Wystarczyło, że przez dziesięciolecia indonezyjscy rolnicy, ludzie, którzy ciężko pracują, aby odwrócić się od słońca, byli niesprawiedliwie traktowani poprzez różne machinacje w zakresie dystrybucji i cen nawozów, a także inne polemiki. Nadszedł czas, aby rolnicy w pełni odzyskali środki do życia. – podsumował Yahdi.
Następna strona
Ważną rzeczą w procesie pisania scenariusza jest rozwój głównych bohaterów. Głównego bohatera gra Marthino Lio w roli Putro, inni aktorzy to Whani Darmawan, Aksara Dena, a także Nugie.